Траєкторія професійного розвитку
Індивідуальна освітня траєкторія - персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду, ґрунтується на виборі здобувачем освіти видів, форм і темпу здобуття освіти, суб'єктів освітньої діяльності та запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін і рівня їх складності, методів і засобів навчання. Індивідуальна освітня траєкторія в закладі освіти може бути реалізована через індивідуальний навчальний план.
(ВР України, Закон "Про освіту" від 05.09.2017 N 2145-VІІІс)
Індивідуальний освітній маршрут педагога це планування особистісно-професійного зростання вчителя в умовах неперервної освіти. ІОМ – це засіб реалізації індивідуальної освітньої програми з урахуванням конкретних умов освітнього процесу у навчальному закладі, призначений для самоосвіти конкретного вчителя, спрямований на його саморозвиток.
Неперервна освіта дорослих – процес, що охоплює базову і післядипломну освіту, остання включає навчальну (самоосвіту, курси, виконання між курсових завдань) і практичну діяльність педагога.
Система неперервного самовдосконалення педагога в процесі післядипломної освіти
Суспільство (вимоги до педагога як до професіонала та особистості) | Педагогічний колектив (творча атмосфера в колективі) | Адміністрація (заохочення,стимулювання самовдосконалення, керівництво) |
Особистість педагога | ||
Мета самовдосконалення | ||
Визначення індивідуальної освітньої траєкторії самовдосконалення | ||
Самоосвіта | Методична робота | Самовиховання |
Результати самоосвіти, творчий звіт, атестація |
План індивідуального освітнього маршруту (приклад):
Індивідуальний освітній маршрут вчителя________________________________
1. Напрямок роботи (проблема)
2. Вивчення літератури
3. Самоаналіз діяльності
4. Умови для проходження маршруту:
- Курси
- Семінари
- Майстер-класи (свої, чужі)
- Інтернет-ресурси
- Консультації
- Створення творчих груп
- Наставництво
5. Реалізація завдань
6. Планування діяльності
7. Виконання плану
8. Узагальнення результатів
9. Звіт про результати, трансляція педагогічного досвіду
АтестаціяІндивідуальний освітній маршрут педагога можна зробити у формі таблиці або блок-схеми, або блок-схеми, або піраміди, або графіка
№ етапу | Зміст роботи | Термін виконання |