/Files/images/Інкюзія.jpg

Упровадження інклюзівної освіти в територіальниих громадах:

матеріали вебінару

Стаття 53 Конституції України:

Кожен має право на освіту.

Повна загальна середня освіта є обов'язковою.

Стаття 3 Закону України «Про освіту»

1. Кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту

включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на

доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку,

визначених Конститцією та законами України.

2. В Україні створюються рівні умови доступу до освіти. Ніхто не може

бути обмежений у праві на здобуття освіти. Право на освіту

гарантується незалежно від віку, статі, раси, стану здоров’я,

інвалідності, громадянства, національності, політичних, релігійних чи

інших переконань, кольору шкіри, місця проживання, мови

спілкування, походження, соціального і майнового стану, наявності

судимості, а також інших обставин та ознак.

Стаття 20 Закону України «Про освіту»

2. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків

заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в

обов’язковому порядку.

Спеціальний клас та/або група утворюється керівником закладу освіти за

погодженням із засновником цього закладу освіти або уповноваженим ним

органом.

Заклади освіти створюють умови для навчання осіб з особливими

від 6 березня 2019 р. № 221 «Про затвердження Положення про спеціальну

школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр»;

від 12 липня 2017 р. № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-

ресурсний центр».

А також накази, зокрема:

Наказ МОН від 09.12.2010 N 1224 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції

України 29 грудня 2010 р. за N 1412/18707) «Про затвердження Положення

про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами

у загальноосвітніх навчальних закладах»

освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку

та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

Заклад освіти відповідно до законодавства організовує та/або забезпечує

надання особам з особливими освітніми потребами психолого-педагогічних

та корекційно-розвиткових послуг, а також допоміжних засобів для

навчання.

Стаття 26 Закону України «Про повну загальну середню освіту»

1. Заклади загальної середньої освіти на підставі письмових звернень

батьків дітей з особливими освітніми потребами утворюють

інклюзивні та/або спеціальні класи у порядку, визначеному

законодавством.

Для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в

інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти,

на підставі письмового звернення їхніх батьків утворюються інклюзивні

та/або спеціальні групи подовженого дня.

6. Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для учня з

особливими освітніми потребами забезпечує асистент вчителя.

7. В освітньому процесі соціальні потреби учнів з особливими

освітніми потребами забезпечуються асистентом учня -

соціальним робітником, одним із батьків учня або уповноваженою ними

особою…

8. Для організації процесу навчання учнів з особливими освітніми

потребами у закладі, що забезпечує здобуття повної загальної

середньої освіти, облаштовуються ресурсні кімнати та медіатеки за

рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, а також за

рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.

Особа з особливими освітніми потребами – це…

Відповідно Закону України “Про освіту”: особа, яка потребує додаткової

постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою

забезпечення її права на освіту.

Тобто: це діти, які мають труднощі у навчанні, відстають в розвитку

(фізичному, психічному, емоційному, мовленнєвому), мають знижений

інтелект, відстають у своїх знаннях від дітей свого віку (мали б вже

читати та писати, але ще не роблять цього), не контактні (не реагують

на вас, не спілкуються, говорять самі з собою), не говорять мовами,

якими ви володієте (наприклад говорять лише сирійською чи

афганською) тощо

Норми Законів реалізуються через постанови Кабінету Міністрів, зокрема:

від 10 квітня 2019 р. № 530 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного

навчання у закладах дошкільної освіти»;

від 15 вересня 2021 р. № 957 "Про затвердження Порядку організації

інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти»;

від 21 серпня 2019 р. № 779 «Про організацію інклюзивного навчання в закладах

позашкільної освіти»;

від 10 липня 2019 р. № 636 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного

навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти»;

від 15 грудня 2021 р. № 1321 «Про затвердження Порядку організації

інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти»

від 10 липня 2019 р. № 635 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного

навчання у закладах вищої освіти»

Кiлькiсть переглядiв: 114