Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/Початкова-школа.jpg

План роботи ПС вчителів початкрвої школи на 2023-2024 навчальнийрік

Дивись відповідний файл

ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Див. матеріали файлу

Типові освітні та навчальні програми для 1-4 класів

Див. матеріали файлу

STEM-ОСВІТА В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ:ВІД НАВЧАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ДО РЕАЛЬНОГО УРОКУ

Посібник. За загальною редакцією Олександр Елькін, Олена Масалітіна

Потапенко Ірина STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку. І. Потапенко; за заг. ред. О. Елькін, О. Масалітіна; упорядкув. К. Ремез. — Електронне видання. — Київ: ГО «EdCamp Ukraine», 2023. — 300 с

Для впровадження STEM-освіти в початковій школі виникає потреба в діяльних, ініціативних учительках і вчителях, які спроможні генерувати нові ідеї, розуміють, що таке STEM та на що треба спиратися під час його впровадження у класі, готові майстерно використовувати сучасні методи навчання. Саме тому актуальність пропонованого посібника не викликає сумнівів і означена, насамперед, необхідністю розробки методичної підтримки щодо запровадження напрацьованих педагогічних сценаріїв, способів, методик, як навчати STEM для задоволення потреб і розвитку здібностей дітей. Посібник є гарно структурованим, має практичну спрямованість, містить достатню кількість візуального контенту (рисунків, схем, таблиць тощо) з актуальних питань STEM-освіти. Його зміст засвідчує, що авторці вдалося розкрити важливі аспекти теми, що висвітлюється. У посібнику логічно й послідовно розглянуто основні поняття STEM-освіти, схарактеризовано STEM-компетентнісне навчання, звертається увага на те, яким є STEM-грамотне учнівство, запропоновано різні ідеї, які полегшують проведення досліджень, та алгоритми їх реалізації. Доступно та легко пояснюються підходи та методи, що покладені в основу STEM-уроку. Привернуто увагу до навчання за моделлю 5Е (залучити, дослідити, пояснити, розробити, оцінити), наведено її переваги перед традиційним навчання. На конкретних прикладах продемонстровано, як конструювати STEM-урок за моделлю 5Е. Посібник логічно завершується описом методики оцінювання на уроках STEM. Розкрито ключові принципи формувального оцінювання, подано коротку характеристику методів, котрі можна використовувати, запропоновано критерії оцінювання роботи учнівства в початковій школі. Запропоновано різні приклади вправ, зокрема для здійснення формувального оцінювання: «Матриця довіри», «Заповни прогалини», «Розповідь-пояснення» та інші; для формувального оцінювання командної роботи — «Групова навчальна рефлексія», прийом «Незакінчене речення» тощо. Усі приклади підкріплені відповідними робочими аркушами оцінювання. Корисними для вчительства будуть вдало підібрані різноманітні приклади ідей, які полегшують дослідження, експерименти, проєкти, запропоновані альтернативні перебіги роботи над ними; інформаційні матеріали та орієнтовні запитання, 9 які можна використовувати в процесі роботи з дітьми; методичні коментарі, пояснення, пам’ятки, робочі аркуші проєктів та вправ. Застосування вчительством, запропонованого в посібнику практичного матеріалу сприятиме як позитивній динаміці збільшення в них компетенції в STEM-галузі, так і зацікавленню та навчанню дітей природничих наук. Ураховуючи актуальність, практичну новизну посібника «STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку», варто зазначити, що він заслуговує на схвальну оцінку і може бути рекомендований до друку та використання в педагогічній практиці сучасного вчительства.

Наталія Хміль, докторка педагогічних наук, доцентка, професорка кафедри інформатики Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради.

Посібник дивись у файлі.

Кiлькiсть переглядiв: 139