Повернутися до звичайного режиму

Консультант: Іванова Віта Олексіївна /Files/images/Іванова Віта.jpgт. 0956757525

/Files/images/НУШ.jpg

5 КЛАС І НУШ ДЛЯ ВАС:викладання з насолодою/Files/images/Англійська.png

Презентацію підготувала вчителька англійської мови Курахівського опорного ЗЗСО № 5 Людмила БЕРЕЗІНА

Рефлексія на уроках природознавства, географії для НУШ 5-6 класи/Files/images/Географія.pngМатеріали дивись в презентації

Інтернатура педагога

/Files/images/Інтернатура текст.jpg

Педагогічна інтернатура— це форма післядипломної педагогічної освіти, яка передбачає систематичну роботу педагогічного працівника над формуванням та вдосконаленням власної педагогічної майстерності впродовж першого року професійної діяльності під керівництвом досвідченого педагога-наставника.

Тлумачення з Концепції розвитку педагогічної освіти

Більше інформації про педагогічну інтернатуру та корисні поради інтерну в презентаціях: "Педагогічна інтернатура", "Кейс педагога-інтерна"

Сертифікація педагогічних працівників: старт реєстрації

З 1 серпня вчителі початкових класів, які працюють на відповідній посаді за основним місцем роботи, мають стаж педагогічної роботи не менше двох років, зможуть зареєструватися для участі в сертифікації.

Реєстрація триватиме до 15 серпня 2022 року включно й проходитиме у два етапи:

• основний (01–08 серпня) – у межах граничної кількості для кожного регіону;

• додатковий (09–15 серпня) – у межах загальної граничної кількості (2500 учителів).

Реєстрацію вчителів початкових класів для проходження сертифікації у 2022 році буде припинено достроково у разі, якщо 2500 осіб сформують бланки реєстраційних карток-заяв.

Охочі зареєструватися для проходження сертифікації педагогічних працівників мають заповнити реєстраційну картку-заяву, бланк якої формується з використаннямспеціального сервісу, розміщеного на сайті УЦОЯО в рубриці «Сертифікація педагогічних працівників», і надіслати комплект реєстраційних документів довідповідного регіонального центру. Якщо неможливо надіслати документи звичайним листом, можна скористатися електронною поштою, адресу електронної скриньки, на яку потрібно надіслати документи, Ви знайдете вашому реєстраційному повідомленні.

Комплект реєстраційних документів складається з:

1.оформленої реєстраційної картки-заяви;

2.копії паспорта громадянина України(сторінки з фотокарткою, прізвищем, ім’ям та по батькові), а в разі його відсутності — іншого документа, що посвідчує особу педагогічного працівника;

3.копії одного з таких документів:

• довідки про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи — платника податків, або картки фізичної особи — платника податків, або сторінки паспорта, на якій зроблено відмітку з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків;

• сторінки паспорта, на якій зроблено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта (для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);

5.довідки із закладу освіти.

На копіях документів необхідно написати «Згідно з оригіналом» (без лапок), поставити підпис, зазначити ініціали та прізвище й дату засвідчення копії.

Докладніше про порядок реєстрації ーза посиланням
https://znayshov.com/News/Details/sertyfikatsiia_pedahohichnykh_pratsivnykiv_start_reiestratsii

Кількість сформованих реєстраційних карток-заяв не може перевищувативизначену МОНграничну кількість педагогічних працівників, які можуть у 2022 році пройти сертифікацію. Педагогічні працівники, які мають документ про успішне проходження сертифікації (2020 або 2021 року) або не змогли 2021 року успішно пройти хоча б один етап сертифікації (незалежне тестування учасників сертифікації, самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності, вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації), не мають права брати участь у сертифікації 2022 року. Цю норму визначено п. 5 ст. 49 Закону України про «Повну загальну середню освіту».

Зауважимо, що відповідно доПоложення про сертифікацію педагогічних працівниківучителі беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.

6 вправ-тренінгів для вдалого проведення батьківських зборів

Джерело:https://naurok.com.ua/post/6-vprav-treningiv-dlya-vdalogo-provedennya-batkivskih-zboriv?fbclid=IwAR2qNR8WZZtD-2y7LI7hvjPq6pQmB3DxGdkrXt01JMwohuE6H9haikSEsos

Вправа 1. Коло емоцій

Мета:Налаштувати на роботу, підняти настрій, допомогти розслабитися.

Час:5 хвилин.

Хід вправи:Батьки сідають у коло, а потім кожен по черзі (почати може класний керівник) за допомогою лише однієї міміки передає якусь емоцію, а всі по черзі намагаються її повторити. Вправа закінчується, коли всі учасники передадуть свою емоцію.

Після того, як вправа завершиться, запитайте у батьків, чи легко було відтворити емоцію, яку їм передала інша людина, та що вони при цьому відчували. І які емоції передавати простіше та приємніше – позитивні чи негативні?

Вправа 2. Продовж речення

Мета:Позитивно налаштувати учасників до теми зборів.

Час:5-7 хвилин.

Хід вправи:Спочатку можна запитати, чи завжди батькам вдається без проблем знайти спільну мову зі своїми дітьми. Потім класний керівник задає тему, формулюючи речення, яке батьки мають продовжити. Наприклад: «Щоб краще розуміти свою дитину, я...» – і кожен з присутніх по черзі у кількох словах розповідає свій рецепт вдалого спілкування з дитиною.

Вправа 3. Дати оцінку

Мета:Навчити правильно спілкуватися з дітьми, виявити помилки та недоліки, проаналізувати їх.

Час:10 хвилин.

Хід вправи:Батьків треба об’єднати у декілька груп залежності від кількості учасників зборів. Задається проблемна ситуація: наприклад, треба уявити, що дитина прийшла після занять у музичному гуртку та сказала, що більше не хоче туди ходити, а мріє навчитися малювати. Як реагувати? Кожна група отримує завдання:

1-ша група: Ви погоджуєтеся з рішенням дитини. Як саме ви виражатимете згоду, що ви говоритимете, яким тоном? Складіть список фраз та слів, якими користуватиметеся.

2-га група: Ви проти такого рішення. Як саме ви висловите свою незгоду, що ви говоритимете та у якому тоні? Складіть список фраз та слів, якими будете користуватися.

3-тя група: Ви впевнені, що такі ситуації варто вирішувати дипломатично, тому вирішуєте, що краще дати чітку оцінку діям дитини, так вона зрозуміє, що краще. Як саме ви дасте цю неупереджену оцінку, що ви говоритимете та у якому тоні? Складіть список фраз та слів, які використовуватимете.

Кожна група має по черзі продемонструвати результати своєї роботи. Потім усі разом аналізують результати та визначають, як все ж таки краще спілкуватися.

Вправа 4. Мої відчуття

Мета:Дати зрозуміти, що кожна людина, особливо діти, заслуговують на увагу до своїх досягнень та позитивну оцінку.

Час:10 хвилин.

Хід вправи:Вправа сформована у вигляді короткого бліц-опитування. Класний керівник ставить питання та рандомно обирає когось з батьків, хто буде давати відповідь. Питання можуть бути такими:

  1. Чи подобається вам чути похвалу від інших?
  2. Що саме відчуваєте, коли вас хвалять?
  3. Чи хвалите ви самі себе? Як часто?
  4. Як часто ви хвалите інших людей?
  5. За що можна їх похвалити?
  6. А як часто та за що ви хвалите свою дитину?
  7. Як вона на це реагує?

Після того, як усі відповіді будуть отримані, класний керівник може запитати в учасників, чи є у них досягнення (великі чи скромні– не має значення), або справи, якими можна пишатися, чи люди, яким вони допомогли. А потім в якості рефлексії попросіть батьків подумати над тим, щоб змінилося, якби їхні досягнення/справи/допомога не були б оцінені. Щоб вони відчували?

Вправа 5. Вішаємо ярлики

Мета:Показати, наскільки шкідливим є навішування ярликів на дітей.

Час:10-15 хвилин.

Хід вправи:Класний керівник об’єднує батьків у групи по-двоє/по-троє. Кожному з групи видають та прикріплюють бейджик з певним написом, наприклад: «Розмовляй зі мною так, ніби я не здатен щось розуміти», «Будь привітним», «Будь непривітним», «Кажи, що я нічого не вмію і ні на що не здатен», «Підбадьор мене» тощо. При цьому прикріпити бейджик треба так, щоб учасник не бачив, що саме на ньому написано, а отже, не знав, як з ним розмовлятимуть.

А щоб вправа стала цікавішою, учасникам групи треба дати спільне завдання, наприклад, намалювати картину. При цьому під час роботи вони мають спілкуватися один з одним так, як написано на бейджиках. Коли картина буде намальована, класний керівник має запитати: «Чи подобається вам таке спілкування, коли до вас звертаються таким чином?»

Вправа 6. Хвалимо правильно

Мета:Навчитися правильно висловлювати власні емоції та хвалити дітей.

Час:15 хвилин.

Хід вправи:Хвалити дітей треба правильно, а навчитися цьому зовсім не складно. Саме для цього існує мистецтво якісної похвали. Така похвала складається з трьох частин:

  1. Опис того, що ви бачите.
  2. Опис того, що ви відчуваєте.
  3. Узагальнення (має продемонструвати дитині її сильні сторони).

Потім класний керівник знову об’єднує учасників у групи по двоє-троє осіб і озвучує проблемну ситуацію. Уявіть, що ваша дитина вперше сама зробила всі уроки/приготувала вечерю/склала іспити на відмінно. Похваліть її саме за цією схемою. А потім подумайте: чи складно це було зробити? А що ви при цьому відчуваєте?

Оцінювання без знецінювання

Співбесіди та консультації, портфоліо, самооцінювання, особиста рефлексія, рубрики оцінювання та ситуативні нотатки – ці та інші методи можна використовувати, оцінюючи учнів.

Більшість із них базуються на уважному спостереженні вчителя за учнівством не тільки під час навчання, а й на перерві чи в несподіваних ситуаціях. Це дає можливість краще зрозуміти, як змінюються діти та на що треба звернути увагу.
“Нова українська школа” підготувала конспект із посібника “Українська для всіх”від Фінського проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС. Автори:Мелоді Костюк, Ігор Хворостяний і Ірина Унгурян.
Читайте про те, що треба врахувати, розробляючи програму оцінювання, та як збирати інформацію про навчання. Текст стане в пригоді вчителям, які хочуть змінити чи врізноманітнити техніки оцінювання.Добірка корисна не тільки для вчителів української мови, описані методи – універсальні.

Цікаві матеріали за цією тематикою читайте: 8 цікавих технік, як оцінювати учнів, і що треба врахувати

Навчально-практичний семінар "Форми та методи освітнього процесу в умовах дистанційного навчання"

Рекомендації

Галерея "Школьная жизнь"

Кiлькiсть переглядiв: 344